De ce este important ca afacerea ta să existe online

Există mulți antreprenori care nu prea au noțiuni și nici nu sunt interesați să afle informații despre cum stă treaba cu online-ul. În America, 70% din microîntreprinderi sau afaceri mai mari, nu sunt prezente în online. Și mă gândesc că America e America, în România sunt sigur că lucrurile stau altfel, cred că depășim 80%.

Într-o altă ordine de idei, vreau să dau doar câteva argumente care să vă ajute să înțelegeți de ce este nevoie de un site web care să vă reprezinte firma(a nu se citi musai “magazin online”) și implicit beneficiile pe care le poate aduce.

Păi în primul rând, un site dă o siguranță în plus clientului și sugerează profesionalism. În momentul în care ai un site bine făcut și vizitat, poți afirma că un anumit număr de oameni știu despre afacerea ta, despre produsele sau serviciile oferite. Chiar dacă aceștia nu devin clienți pe moment este foarte probabil să devină în viitor.

Clientul află mult mai ușor informații despre locația afacerii cât și despre programul de funcționare al acesteia. În loc să stea să caute numărul de telefon pe știu eu ce pliante sau să sune cunoștințe, acestuia i-ar fi mult mai ușor să dea un search pe Google și să găsească toate informațiile de care are nevoie. Oferindui comoditate clientului nu faci decât să-l fidelizezi.

Cu ajutorul unui site web oferi posibilitatea clientului de ați contacta biznisul, într-un mod mai plăcut și fără bătaie de cap, chiar că vorbim de sugestii sau de reclamații. Companiile trebuie să se muleze pe nevoile clienților și să ia în considerare orice sfat sau idee.

Clienții află informații despre produse/servicii și eventual citesc și părerile altora prin intermediul review-urilor. Clientului îi este mult mai comod să găsească toate informațiile ce îl interesează într-un singur loc, pe o pagină online, decât să ajungă în magazin și se apuce de citit descrieri la raft sau să întrebe angajații despre produsele pe care le caută. Multe companii nu atrag clienți pentru că nu-și descriu marfa.

Pe o pagină web poți posta oferte și promoții, poți converti ușor vizitatorii în clienți, spre exemplu poți da un voucher cu 10% reducere doar pentru clienții din online. În felul acesta aproape ai convins respectivul vizitator să cumpere de la tine și nu de la competiție, iar dacă promovezi oferta și în magazin atragi clienții existenți să folosească pagina web. Mai departe ei vor fi informați despre tot ce-i nou la un click distanță, cum e vorba.

În momentul în care îți promovezi numele și locația, toți care au nevoie de serviciile pe care tu le prestezi vor știi de unde să te ia. Site-ul web reprezintă un avantaj foarte mare în fața concurenței și te va ajuta să-ți foarte mult în procesul de branding. Și aici vă dau un exercițiu de gândire foarte simplu:

Îți repari mașina la un service care este poziționat pe o stradă unde mai există încă două service-uri. Ești foarte mulțumit de rezultate și după un timp recomanzi unui prieten să meargă tot acolo. Niciodată n-ai să ții minte SC Reparăm Mașini Tractoare și Cuptoare cu microunde Impex București SRL, decât dacă n-ai alte lucruri mai importante de ținut minte, o să ții minte locația eventual și o să ai tendința să cauți pe internet date de contact despre firma cu pricina. Dacă afacerea n-are site și informațiile sunt sumare, e foarte posibil ca prietenul tău să ajungă la celelalte două service-uri.

Este foarte important, ca să nu spun vital să ai un site de calitate(aici nu vorbesc musai de design), care să-ți reprezinte afacerea. În secolul în care consumatorii sunt dependenți de ecrane, devii practic inexistent dacă nu ești prezent și în online.

Sunt multe de spus însă o să mă opresc aici, cheers!

You might also like

Comments (3)

  • Cristi 6 years ago Reply

    Este prezent in online, e de bine! Ai vizibilitate si obtii destul de usor clienti.

  • elanaus 6 years ago Reply

    Eu sunt de părere că este şi o problemă imensă cu afacerile în online, de ce spun asta?
    Să luăm în parte cazul freelancerilor, eu personal mai arunc câte un ochii pe diverse forum-uri, diverse site-uri şi desigur numeroase blog-uri.

    La concluzie am ajuns?
    În România nu sunt locuri de muncă, români care sunt obişnuiţi cu pc-urile ajung să lucreze pe site-urile din afara româniei( obesk,freelancer.com).

    La ce bun să îţi faci o afacere online atunci când poţi lucra pentru alţi, să fi pe profit şi să nu te doară pe tine dinţi că statul român iţi ia cel puţin jumatate din bani.

    Desigur că , cei care se sătura să lucreze pentru alţi n-au încotro decât să îşi facă propria afacere şi să suporte, insa atunci cand vezi in România ca totul da faliment, ce faci?

    Esti ambiţios, înţeleg dar cat de irealist si visator poţi fi, are totul o limita,nu?

    Teodor Marin 6 years ago Reply

    Esti complet offtopic, macar ai citit articolul?

Leave a Reply