O greșeală în HR

greseli hr

Astăzi mi-am clătit ochii puțin pe BestJobs. Și tot sesizez o greșeală din prisma căreia o companie nu va poatea aduce niciodată oameni valoroși. Vorbesc despre conceptul de a avea un singur om care să facă orice, și să facă bine.

Cu toții ne dorim costuri cât mai optimizate, dar dacă vrei să angajezi un DESIGNER lasă-l să fie designer. Când scrii în job description că vrei un designer care să știe bine programare în perl, și să știe și puțin marketing, o să găsești doar foști șaormari care au avut vagi tangențe cu Adobe Illustrator. Și cu o atitudine constructivă de genul „Facem boss”. Oameni care nu excelează în nimic pentru că fac de toate, ca la șaorma.

Eu știu despre online marketing destul de bine dar nu am idee prea mult despre design. Și crede-mă că nu o să aplic niciodată la un job în care mi se cer chestii ce-mi sunt peste mână. Văd titlul relevant de genul ”SEO/SEM Analyst”, dau click să văd despre ce e vorba, văd că vreți pe lângă asta să fac și phone support, zic ”pffft” și trec peste. Asta se mai numește click baiting.

Jur că am văzut tot felul de imposibilități, cum ar fi: „angajăm web developer stângaci cu experiență în catering, vorbitor de franceză și turcă”. Ai toate șansele să găsești omul ăsta.

Și din păcate trendul nu este doar românesc, întâlnesc pe platforme de freelancing aceleași greșeli, destul de des, ok zilnic. Chestia asta reprezintă unul din principalele motive pentru care sunt foarte mulți candidați care se plimbă din companie în companie, fără să-și găsească un rost și fără să dea vreodată randament.

Totul s-ar putea îndrepta cu o scurtă lectură despre ce face un designer în general, ce face un marketer, programator, project manager, etc. Și desigur, prin renunțarea la conceptul de salariu de doi lei pentru un om care să facă orice.

greseli hr

You might also like

Comments (2)

Leave a Reply