Inutilitatea like-urilor forțate

facebook-like
Mulți au senzația că dacă își procură mii de like-uri pe pagina Facebook le va merge afacerea mai bine. Sau că dă mai bine să ai ai jdemii de like-uri, ce nu înțeleg ei este utilitatea like-urilor, scopul lor.

Like-urile în principiu sunt un fel de review-uri, în mod normal dacă cineva îți dă like pentru un articol îți dă pentru că îi place și în continuare vrea să fie informat despre ceea ce urmează să postezi. Ideea e foarte simplă, dacă o forțezi și îți procuri like-uri prin diverse sisteme neconvenționale ele devin complet inutile.

De ce? Din simplu motiv că oamenii mereu dau like cu un alt scop. I-ai mințit că le dai cado’ știu eu ce telefon sau tabletă dacă dau like sau share paginii/articolului pe care vrei să-l promovezi. Mai departe e logic că like-ul ălora e pentru cadou și nu dă nimeni doi bani pe ce conținut ai tu. În felul ăsta vei reuși doar să aduni un car de like-uri inutile și îți vei pierde timpul aiurea. Pentru că din 3000 de astfel de like-uri nu știu dacă rămâi cu 10 clienți. Ca să nu detaliez și despre inteligența, vârsta și clasa socială din care fac parte cei care participă la astfel de “concursuri”.

La fel de inutile sunt și sistemele de like exchange. Primești doar like-uri de la oameni dezinteresați, care sunt acolo doar pentru a primi și ei la randul lor like-uri. Adică fix bullshit, timp și nervi irosiți.

În momentul în care primești like-uri pe merit se schimbă lucrurile. E clar că cei ce ți-au dat like au găsit ceva ce le-a plăcut și au apreciat chestia asta(fix scopul like-urilor). Spre exemplu în cazul meu, pentru blog mă gândesc că dau like cei ce mă citesc regulat. Sau știu eu poate și utilizatorii care vin pentru prima dată aici, le place ce scriu și vor să rămână updated. Dacă m-aș apuca să cumpăr like-uri de la știu eu ce freelanceri pakistanezi sau să fac like exchange nu m-ar ajuta cu nimic, pentru că nimeni niciodată nu o să citească ce rahat scriu eu aici.

Cum spuneam și mai devreme în articolul despre virale, trebuie să investești în lucrurile care cu adevărat te pot ajuta să crești. Internetul e plin de metode de “traffic boost”, una din ele fiind chiar cea pe care o dezbat acum, însă cam 99% din aceste metode din păcate sunt inutile.

O altă modalitate bună dar scumpă de a lua like-uri de calitate ar fi anunțurile sponsorizate pe Facebook. Deoarece Facebook îți dă posibilitatea să targetezi oarecum oamenii de care ai nevoie. Astfel anunțurile tale nu vor ajunge la oamenii care n-au nicio treabă cu ce faci tu, sau care nu se încadrează în criteriile reclamei(asta dacă setezi bine parametrii).

În concluzie cea mai indicată modalitate de a crește prezența în social media și implicit de a lua like-uri este producerea de conținut interesant și de interes, pe care oamenii să-l dea mai departe pentru că vor..

You might also like

No Comments

Leave a Reply