România autorităților procedură

elicopter smurd

Am evitat să-mi dau cu părerea despre evenimentul cu elicopterul SMURD până acum, dar ceea ce s-a întâmplat îmi sună oarecum a film de comedie prost regizat. Articolul acesta nu-l fac în mod special cu referire la incidentul de luni seară, ci reprezintă o părere generală, la ceea ce se întâmplă destul de frecvent când avem astfel de evenimente.

Părerea mea e că oamenii din SMURD, ISU și alte instituții de genul nu sunt retardați. Adică la un moment dat am avut ocazia să stau de vorbă cu o asistentă de pe o ambulanță și era super ok. Prin 2011 am avut în anturaj un tip care lucra la descarcerări, deloc idiot. Acum ceva ani, chatuiam pe irc cu un tip de la ISU. Am cunoscut salvamontiști de la Bușteni. Etc. Am stat de vorbă cu mulți oameni din branșa asta.

La 16.11 s-a primit primul apel cu privire la prăbuşire. La 16.12 şi 16.14 s-au primit şi alte apeluri. La ora 16.11 ISU Constanța alertează forţele din subordine și ordonă trimiterea la locul accidentului a acestora. La 16.18 a fost alertată echipa de scafandri din cadrul ISU Constanța. La 16.31, după 20 de minute de la momentul alarmării, se lasează prima barcă pneumatică de 10 persoane pentru căutare/salvare a ISU, al cărei motor porneşte la sfoară, nu la cheie. Motorul nu a pornit însă, dar barca a fost, oricum, utilizată în intervenție cu ajutorul vâslelor. Iar la 17.12, scafandrii de la ISU Constanța încep căutarea victimelor”, a declarat Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI.

Mi-e greu să cred că a durat doar 20 de minute până să intre prima barcă în apă, când toți cei care erau pe mal au declarat inițial că au trecut aproximativ 40 de minute. Dar chiar și așa, 20 e foarte mult.

Și deoarece o explicație logică nu am vis a vis de durata asta, înclin să cred că problema stă în proceduri, există o tonă de proceduri ca să poți mișca un pai de la stânga la dreapta. Trebuie aprobări, semnate hârtii, telefoane oficiale, etc. Chestiile astea teoretic nu durează mult, dar în cazuri cum a fost cel de luni, 10 minute sunt vitale. Angajații instituțiilor de genul ISU nu prea li se dă flexibilitate de gândire, TREBUIE să urmeze procedurile, nu contează că mor oameni în fața lor.

Iar cei care lucrează în aceste instituții ori sunt lipsiți de inițiativă, ori nu îndrăznesc să încalce procedurile. N-am auzit vreodată ca cineva să funcționeze după sclipiri de moment și să ia decizii de moment. Din câte am înțeles, pe lângă vaporașul ăla de salvare care într-un final era funcțional, pe malul lacului Siutghiol există foarte multe ambarcațiuni private, inclusiv skijet-uririle unui hotel, care erau la apă.

Acțiune la instinct înseamnă să fii alertat la bază despre eveniment și pe drum deja să știi ce ai de făcut, să-ți faci un plan. Și te duci frățioare și iei o barcă cu motor privată sau un skijet. Nu aștepți 20 de minute(să zicem așa) să-ți vină o barcă cu vâsle și să mai faci încă 7-8 minute până la incident. Ce nu înțeleg eu e ce dracului au căutat acolo primele autorități cu o mașină.

Mai nou avem o dronă care a dispărut în condiții misterioase după ce a survolat locul accidentului. Clar e ceva mistic la mijloc și clar se formează un efect de triunghi al bermudelor aici. Mă gândesc că doar un sobor de preoți ar putea elucida un astfel de mister.

You might also like

No Comments

Leave a Reply