M-am jucat de-a șoferul Uber 10 zile, să vă zic cum e

sofer uber

Am vrut să văd cum e să treci de partea cealaltă. Fiind client Uber de dinainte să intre în România, prima oară am folosit serviciul în Londra prin 2012. Așa că timp de aproximativ zece zile am ieșit să fac curse.

M-am hotărât și am început prin a-mi face un cont de partener pe site-ul Uber, am urcat toate documentele și apoi am mers la o ședință de prezentare pentru a primi activarea.

După ședință au luat actele noilor șoferi la verificat, un tip a fost respins pentru că avea un proces în derulare pentru alcool, iar eu eram cât pe ce să fiu respins pentru că nu aveam niciun punct pe cazierul auto. Au crezut că e fals.

Inspecția mașinii s-a rezumat doar la un „OK, arată bine”. Mă rog, mașina mea nici nu pare să aibă vreo problemă. Asta a fost tot, mi-au activat contul și am fost good to go.

Din scaunul clientului lucrurile se văd extraordinar de bine.

E și normal, ai un serviciu net superior taxiului, de cele mai multe ori la același preț. Adică e foarte fain să mergi cu o mașină premium iar șoferul să nu spargă semințe pe ritmuri de manele sau să meargă cu geamurile deschise la 50 de grade celsius, să-ți facă cunoștințe cu gazele de la toate rablele și cu praful din București, în loc să pornească AC-ul. În fine.

Poate că din perspectiva asta Uber va avea mereu clienți, desigur asta dacă va mai avea și șoferi. Rămâne de văzut.

client uber

foto stocksnap.io

Clienții sunt cool, am dus fel și fel de oameni.

Din fericire n-am avut parte de situații neplăcute. Ca o statistică personală, majoritatea clienților Uber lucrează în IT, în companii pe poziții de management, am întâlnit și foarte mulți freelanceri, programatori, marketeri, etc. Sunt oamenii din clasa mijlocie sau de top. Înclin să cred că Uber s-a propagat foarte bine prin intermediul blogurilor și se pare că cititorii de bloguri sunt ei. Sincer nici nu-mi aduc aminte să fi văzut vreo campanie publicitară Uber folosind alte canale decât blogurile.

Clienții de dimineață și de zi sunt în general prinși cu munca, unii mai schimbă o vorbă, alții vorbesc la telefon tot drumul sau stau cu ochii în telefoane/tablete/whatever. Se înâmplă să se mai urce și câte un grup de străini, veniți în București cu munca sau în citybreak.

Clienții de seara merg de cele mai multe ori la distracții, fac glume și povestesc tot felul de chestii. Se simte cu totul un alt aer comparativ cu dimineața. Însă habar n-am cum e să lucrezi după două noaptea, atunci când clienții probabil vin de la distracții.

Partea interesantă este că oamenii îmi spuneau continuu cât de încântați sunt de calitatea serviciului. Și cum Uber a revoluționat taximetria, și cum dă o lecție taximetriștilor.

clienti uber

Din scaunul șoferului văd cum banii luați pe mere îi dau pe pere, și după o zi rămân cu…

Concluzia mea e că dacă vrei să rămâi cu ceva trebuie să tragi tare. Am avut două sau trei zile în care am muncit full time. În medie am rămas cu aproximativ 120-130 ron curați după aproximativ 12 ore de condus. Da, vreo 10 ron pe oră, cam atât câștigă la prima vedere un șofer Uber.

Păi hai să ne gândim care e problema, majoritatea mașinilor nu sunt optimizate pentru a avea un consum redus. A mea bestie consumă aproape de 10 litri de motorină la suta de km în oraș, plus întreținerea ei pe care nici nu am mai pus-o în calcul fiindcă nu este cazul, am lucrat doar 10 zile.

Punctual, Uber are tariful de bază de 1.39 pe km. Să zicem că faci o cursă de 10 km, înseamnă 14 RON(Uber rotunjește). Din acești 14 RON, Uber ia 20% comision, adică 14 – 2,8 = 11,2 din care scădem un litru de motorină, în cazul în care mașina consumă 10 la sută, după cum urmează: 11,2 – 5,30 = 5,9 RON. Cam ăștia sunt banii cu care rămâi. Asta fiindcă nu-ți plătești taxele(TVA, impozit pe profit, CAS, discutăm despre asta mai târziu).

Și atenție, am pus 14 lei, nu 8-10 lei cât e valoarea medie a unei curse. Nu am pus la calcul nici alte cheltuieli ale mașinii, cauciucuri, revizii, articulații, spalatul masinii la 3-4 zile, care nu sunt chiar ieftine la o mașină premium. Mai există și contextul în care iei clientul dintr-un cartier și îl scoți în afara Bucureștiului de unde te întorci alți 10 km gol, în cazul ăsta practic ai câștigat 60 de bani, felicitări. Sau momentele în care Uber îți dă comandă la 7-8km distanță. Destul de rar, dar se întâmplă.

Ce bine că există Surge(tariful dinamic) care se activează în anumite zone atunci când numărul comenzilor este mare. Probabil există un algoritm care compară nr de mașini din zonă cu nr de clienți, mă rog. La fiecare 100 ron câștigați, cam 10 au reprezentat Surge. Fiindcă m-am lovit de două fenomene:

  1. Nu eram în zona cu Surge dar eram foarte aproape. M-am îndreptat către zona cu pricina și când am ajuns acolo tariful a revenit la normal.
  2. Am stat și 15-20 min în Surge și nu am luat nicio comandă. Pentru că majoritatea clienților așteaptă să treacă Surge și comandă apoi, mai ales că aplicația îți spune exact cât mai durează Surge, și dacă vorbim de 4-5 minute…
buzunare goale

foto stocksnap.io

 

De prin Ianuarie mai aproape toată lumea trebuie să-și plătească taxele.

Era și timpul, nu? Am prins o ședință în cele 10 zile de lucru și Uber obligă toți partenerii să-și facă PFA-uri sau SRL-uri și toți șoferii vor avea atestate taxi, fiindcă acum am senzația că nimeni nu plătește nimic la stat. Problema e că-mi dă cu virgulă calculul legat de profitul șoferului Uber dacă din cei 14 lei dați exemplu mai sus va plăti un TVA, apoi și CAS și impozit pe venit. Probabil va trebui să vină cu bani de acasă pentru a continua să ofere serviciul.

Totuși se pare că Uber vor rămâne singurii care nu-și plătesc dările din comisioanele pe care le încasează de la șoferi. Nu a apărut nicăieri vreun comunicat legat de asta, iar managerii schimbă subiectul de fiecare data când sunt întrebați despre taxe.

anaf

De ce o să facă Uber implozie în România.

Păi în primul rând din cauza tarifului care este extrem de mic. La un moment dat am luat din Dorobanți un tip venit cu afaceri din Londra pentru câteva zile, era pentru prima dată în București. Când a văzut tariful reacția lui a fost: „WTF? 1,39 per km? What are you sleeping in the car?” I-am zâmbit în oglinda retrovizoare și i-am spus că mă ocup cu altceva de fapt. În Londra, UberX costă 1,40 pounds pe milă. Doar de vreo 6 ori mai mult ca in București. Și acolo majoritatea șoferilor au Toyota Prius, o hibridă ce consumă 3-4 litri la sută în oraș.

Cu ocazia asta am și înțeles de ce majoritatea taxiurilor din București arată și funcționează dăunos. Pentru că șoferii nu-și permit să le întrețină. Deși au un real avantaj în fața șoferilor de Uber. Iau bacșiș. BTW, n-am avut nicio problemă cu taximetriștii, deși am auzit de la colegi că alții ar fi avut.

Este de înțeles, Uber a accesat o piață deja formată cu niște prețuri, și automat trebuiau să fie competitivi sau cel puțin să intre cu același preț cu taxiurile. Doar că serviciul este net superior și ar fi loc de o creștere a tarifului fără a pierde din plaja de clienți.

Plus că, un șofer ce lucra la Uber de 4 luni îmi spunea că număul șoferilor a crescut semnificativ dar cam disproporțional cu numărul clienților, astfel numărul curselor a scăzut.

De altfel, managementul este românesc. Se fac greșeli grave de organizare și logistică, iar managerii au senzația că sunt semizei, lucru ce conduce de multe ori și la un comportament neadecvat în discuțiile cu șoferii.

Later update:

La nivel mondial Uber a pierdut în prima jumătate din 2016 peste 1.2 miliarde de dolari. Pentru că n-ai cum să cumperi cartofi cu 2 lei și să-i vinzi cu 1 leu ca să monopolizezi piața. Și dacă nu vor aborda o schimbare de strategie, sfârșitul e aproape.

You might also like

Comments (34)

  • Jojo 7 months ago Reply

    ATENTIE MARE!!!!!! UBER INCASEAZA SUME MAI MARI DECAT CELE DECLARATE DE SOFERI LA SFARSITUL CURSELOR. INTREBATI INTOTEAUNA CAT VALOREAZA CURSA DUPA CARE VERIFICATI CONTUL BANCAR SI SUMA RETRASA DE ACESTI NEISPRAVITI. SE NUMESTE HOTIE CEEA CE FAC ACESTI NEMERNICI!

  • Alex 7 months ago Reply

    Noi oameni santem prea prosti ca fugim ca niste curve la ei asa cum nea numit hitler ca romanii sant niste curve ia sa nu sa duce nimeni la uber sa vezi cum isi strang jucariile si pleca

  • Eu 8 months ago Reply

    Nu va luati dupa anunturile de la ziare

  • Ami 8 months ago Reply

    Si eu fac parte din colaboratorii soferi uber,am intrat in aceasta colaborare in urma cu 2 luni si va pot spune povestea mea…
    O cunostinta mi-a recomandat uber si am spus ca de ce sa nu incerc!Am mers am rezolvat cu actele si toate necesare pt crearea contului si a aplicatiei iar a doua zi am iesit pe strada!
    Prima zi mi-a fost oarecum greu,pt ca desii m-i s-a explicat un pic cum functioneaza aplicatia am tot gresit 1-2 curse(apasam pe ecran pentru preloarea cursei si imi aparea si preluare pasager,nestiind initial ca pentru a prelua pasagerul trebuie sa folosesc aplicatia de navigare catre pasger,nimeni nu imi spusese detaliat,primul pasager nu stiu prin ce minune am ajuns la el fara a apasa gresit pe altceva,in schimb la urmatorul pasager m-am incurcat si desii nu ajunsesem la punctul de intalnire eu il preluasem deja in cursa…am reusit dupa vreo doua curse oarecum incepute cu stangul sa finalizez cu brio destinatiile .)
    Urmatoarea problema am intampinat-o cu waze(specific ,nu am mai condus niciodata cu astfel de aplicatie),am intrat pe stradutele noastre din bucuresti,care sunt una langa cealalta de multe ori si fiind in masina si nu pe jos pot spune ca ma deplasam oarecum repejor in comparatie cu viteza de reactualizare a waze-ului,atunci cand gresesti si intri pe o alta strada(daca mai ai si norocul sa fie cu sens unic sau interzis)waze isi pierde coordonatele…bun m-am obisnuit si cu waze
    Acum problema mea a devenit ratingul si rapoartele ,am acceptat ca in prima saptamana nu am fost un sofer exceptional ,mai cu seama pe navigare dar urmatoarele curse pe care le-am efectuat asteptam sa cresc in aprecieri…desii aveam cu mult mai multe curse de 5*decat celelalte,saptamanal primeam cate un raport care ma nemultumeste din viziunea mea si iar ma nemultumeste aprecierea cursei ca fiind clasata cu 4,3* sau mai putin…
    Acum sa facem si o scurta descriere a soferului si masinii: Femeie,casatorita,sociabila,deschisa la orice tip de subiect,nu abordez pasagerii care sunt seriosi si ii simt ca au o oarecare retinere in a socializa,detin si o spalatorie auto si un service auto,masina este intretinuta zilnic din toate punctele de vedere,este o masina sub 10 ani,intretinuta foarte frumos(la fel ca si persoana care o conduce),nu sunt rasista,nu am rautati,nu jignesc sub nici o forma si nu am o privire care sa iti spuna ca musc😊,imbrac tinute adecvate oarecum feminine dar de bun simt,ma cataloghez ca fiind o femeie independenta dar si o femeie corecta care nu suporta minciuna si nedreptatile,desii nu imi place sa fiu comandata si umila in fata cuiva am acceptat toate doleantele pasagerilor fara a da dovada de vreo urma de deranj…Deci sa revin la subiectul care ma deranjeaza cel mai mult,rating-ul si rapoartele…
    Voi dragi cititori pentru ce ati aprecia sau deprecia un sofer si masina lui?
    Ps:Si eu ma gandesc serios daca pasagerii uber ,merita un sofer cum sunt eu si invers!
    Probabil curand am sa ma retrag…

  • Coty 10 months ago Reply

    Haha cine nu realizeaza ca majoritatea comentariilor vin de la taximetristi invidiosi e naiv. Cautati si alte discutii si forumuri. In orice caz ideea ca uber sclavageste e cea mai mare aberatie avand in vedere ca esti total liber sa lucrezi cat si cum vrei.

  • GeorgeAndrei 10 months ago Reply

    Foarte adevarat articolul tau! Eu am facut uber in Brasov unde tariful este 1.70 dar nu castigi nimic. Pe brasov mereu esti chemat de la 2-3 km pentru o cursa de 1-2 km pentru ca orasul este mic…de regula in 3-4 ore faci 40-50lei(din care scazi combustibilul cca 8%+comision 20%firma care te administreaza) si circa 80-100km si defapt ramai cu profit de 10 -15 lei dupa 4 ore lucrate, si asta fara sa scad uzura masinii+spalat, de tarif dinamic nici nu se pune problema, apare de 4-5 ori pe zi maxim 5 min in care nu primesti mai nici o comanda… Din punctul meu de vedere uber este un fel de sclavagism…timpul tau, masina ta, taxele tale doar k sa ii imbogatesti pe cei de la uber…

  • Alex 11 months ago Reply

    Același problema o am si eu , am încercat serviciul über partener la insistentele unui prieten in Brasov. Mașina mea nu consuma decât un 6,5 cu clima pornita si tot așa nu merita sa faci Über . După 2 zile se munca intensa adică undeva la 12 ore pe zi am făcut 300 RON din care 200 au fost motorina , 30RON spălarea mașini concluzie au rămas 80 RON din care se percep si taxele către finanțe TVA etc adică am rămas cu .. nimic … Așa ca ceea ce zic mulți ca ar fi avantajos e doar o iluzie … ca Si client da merita un serviciu de calitate .. ca si șofer nu . Așa ca nu veniți cu afirmații pe care le auzeam eu de la alți șoferi ca 1 o ora făceau câte 80-100 RON ca nu exista așa ceva

  • Remus Cublesan 11 months ago Reply

    Am fost șofer Uber in Oslo cam 7 luni. In 2015 .Dacă e sa ma gindesc acum se făceau bani frumoși. După care au început sa pună impozite pe venituri , plus reparații care sunt extrem de costisitoare așa incit la final am doar o singura concluzie : Uberul e fun dacă il practici de amuzament, ca o activitate secundara. Cind ai o mașina care sta de pomana . Cind începi sa practici profesional se schimba datele. Chiar sunt curios de alte păreri

  • Andrei 1 year ago Reply

    Chiar faci comparatie intre Londra si Bucuresti? Stai linistit ca pentru ei 1.39 pounds e chiar mai ieftin decat e pentru noi 1.39 lei. Cred ca nu iti dai seama ce putere mica de cumparare avem noi si raportat la salariile noastre 1.39 lei e super scump versus salariile din Londra si 1.39 pounds. Daca ar creste pretul la 7-8 lei/km, dracu ar mai folosi uber-ul/taxiul in Romania. Desigur ca pentru strainul ala era super ieftin, dar vorbim de salariul lui, nu de al unui roman. La mintea cocosului….

  • Andrei 1 year ago Reply

    Am incercat si eu dar doar pentru un wekeend unde la 50 de curse am primit un bonus de 200 de lei.Oferta primita dupa 3 luni de la crearea contului pentru ca nu facusem nici macar o cursa Va spun sincer imi pare rau pentru fiecare metru parcurs, la finalul celor doua zile am iesit pe minus cu tot cu bonus. Spun ca am iesit pe minus raportanduma la faptul ca zilele de wekeend se platesc dublu si la uzura masinii. Nu am crezut ca unii clienti se pot considera stapani pe masina ta pentru care eu am platit acum 3 ani 18.000 Euro. Concluzia: Trebuie sa ne respectam munca,viata si timpul si sa nu mai credem in povesti “Nu exista placerea de a conduce pe banii tai, ratele tale la masina, revizii,cauciucuri,curatare, riscul de accident datorat oboselii” Eu am incercat de nevoie dar ma scufundam mai tare, sunt sigur ca toti dintre noi au facut un efort mult prea mare ca sa isi cumpere masina nu este normal sa ne facem bunurile cadou la uber…taxyfy sau care or mai fi gratuit.

  • Adrian 1 year ago Reply

    Sunt client Uber de scurt timp doar. Ce imi place, lipsa atmosferei creata de majoritatea taximetristilor in vederea creerii unei senzatii subantelese ca spaga trebuie sa fie substantiala. Nu am avut niciodata probleme cu taximetristii, insa mici incidente da. Am mers cu taxiul cam 6 ani, cel putin o cursa pe zi. Pentru mine, diferenta dintre taxi si uber este atitudinea. Pretul pe km este probabil mic, insa atmosfera creata de taximetrist este ca ai platit prea mult. Eu am ales cand am avut ocazia sa platesc in plus dar sa am in schimb liniste.

  • Andrei 1 year ago Reply

    Noi șoferii uber! Vi se pare normal ca tot noi sa plătim tva-ul 19% la comisionul de 25% pe care îl percepe uber de la noi???
    Oare chiar nu putem face nimic în privința asta?

  • Boringelus 1 year ago Reply

    Oriunde in lume, Uber a reusit sa coboare sub pretul companiilor de taxi. Nu si in România. Poate acum, cu acest 1.3 lei. Insa nu e sustenabil. Absolut deloc. Pt ca de fapt, dupa ce platesti comisionul, dupa ce bagi bezina sau motorina, tu de fapt te alegi cu un leu pe km. Jalnic. Unde mai pui ca trebuie sa iti faci si pfa pt care platesti si acolo una sau alta. Plus ca aparitia unor aplicatii destul de inteligente pt taxiuri, cu rating pt soferi si commenturi, i-au mai saltat un pic pe cei din urma. Din pacate, ca si in taximetrie, incepe sa se “ciorifice” si Uber. Trebuie sa stai 12 ore ca sa faci 100 de lei. Pai am prieteni taximetristi care atunci cand le povestesc, rad de mine. Imi spun ca mi-u trebuit mie clienti corporatisti care sunt cele mai chitre din lume. :))

  • John Doe 1 year ago Reply

    Dragilor, din perspectiva celor care foloses aplicatia uber ca si client, totul este lapte si miere. Cel mai ieftin tarif, masini mai bune si soferii mai civilizati.
    Din perspectiva celor care folosesc aplicatia “uber DRIVE” ,treburile nu mai sunt atat de placute. In aplicatia minune ,pt fiecare utilizator ,exita o rubrica de “rating”. In functie de felul in care te comporti,conduci,cum arata masina, vei primi de la 1 la 5 stelute din partea celor care au mers cu tine. Daca ratingul tau scade sub 4.7, uber iti poate dezactiva contul. Evident ca nu ai cum sa poti multumi pe toata lumea si invitabil vei avea si oameni inadaptati ,carora nu le poti ajunge nici cu scara la nas. O frana mai puternica ,sau o miscare mai brusca a volanului pt a evita vre-o gropa si automati il vei trezii pe cel/cea din spate, care este hipnotizat de telefonul mobil si automat dupa ce a parasit masina asta este tot cea ce v-a tine minte.. Tariful dinamic, este o mare vrajeala… 90% asteapta sa dispara (tine intre 1-3 min activ ) de pe harta pt a nu plati nimic in plus. La 10h/zi de condus de LUNI pana DUMINICA (inclusiv) iti poti scoate undeva intre 250-350 lei pe saptamana (daca lucrezi pe firma altei persoane). Dupa toate astea ,lua-ti in calcul balamucul din traficul de Bucuresti. Sunt zile unde esti chemat de la 5-7 km pt comanda si destinatia unde trebuie dus clientul este la 2-3 km. 20% din clienti sunt oameni care nu inteleg conceptul aplicatiei uber si trateaza soferii cu lipsa de respect, situatii penibile unde clientul este beat si te plimba 2 -3 km deoarece nu a fost capabil sa puna adresa exacta de unde sa fie ridicat, iar dupa ce ajungi sa il iei te ia si la rost ca nu ai ajuns in timpul mentionat pe aplicatie. Acestea sunt cateva din situatiile cu care eu m-am confruntat si am vrut sa le impartasesc cu voi.
    Concluziile si parerile le trageti voi.

  • Raluca 1 year ago Reply

    Platesti cu cardu te trezesti cu cardu gol hekeri stau la panda chiar te duc acasa . Orientativa catre normal sunt si alte aplicati mai bune clv si str

  • Topor Cristian 1 year ago Reply

    Acum mai nou cei de la UBER iti ia 25%comision si tariful a scazut la 1.3lei km,clar undeva trebuie facut un pic de evaziune ca sa poti supravietui pe piata ca si sofer…UBER daca stam sa ne gandim mai bine, nu e altceva decat un motor de fabricare a SRL-uri falimentare inca din prima luna…

    Ivan Gabriel 6 months ago Reply

    Mai bine la pescuit,ai luat legal un crap de 30 kile si îți chelhanaua 12lei pe kil , rezultat 360lei dacă îl iei într+o oră vin 360 lei pe ora si 3zile stai relaxat.Daca ai noroc cu un somn la 60kile ai dat lovitura.Dupa calculele Domnului Marin m-am răzgândit să-i dea Domnul Sănătate

    emil 3 months ago

    Daca e asa de ce sa prinzi numai un crap ? prinde si tu 10 crapi…in rest socoteala e buna….si sa nu mai vb si de icre…..deja te invidiez…..si daca te mai duci si duminica cu Tiriac la vanatoare….ai pus-o.

  • Marius 1 year ago Reply

    În Londra e 1.25 lire/mila, nu 1.40. Nu e mare diferența dar la cel puțin 100 de mile pe zi cat conduc eu ar fi un bonus! Lucrez în special noaptea și va puteți închipui cam cum se manifesta unii dintre ei după câteva pahare!

  • Gabriel 1 year ago Reply

    100% adevarat. Cred ca va mai avea soferi UBER doar daca clientii vor aprecia acest serviciu superior, sub forma de spaga dar cum asta nu se intampla decat in 1% din cazuri…este vorba de timp pana ce se prind toti iar apoi vor fi in cadere libera. Eu ma mut deja la concurenta ?. Vor veni soferi noi care si ei vor pleca dupa un timp insa pana se vor obisnui cu aplicatia vor face greseli si din asta bile negre pt UBER

  • Teo 2 years ago Reply

    Daca te tii de treaba nu ai nimic de pierdut. Nu poti eticheta un business fara sa-l fi incercat vreodata. Pentru unii poate functiona iar pentru altii nu.
    Mai multe detalii am lasat in video-ul de jos

    Teodor Marin 2 years ago Reply

    Asta reiese din articolul meu? Ca nu am incercat?

    Teo 1 year ago

    Comentariul nu era indreptat catre ideea articolului. Merci 🙂

  • alex 2 years ago Reply

    Ti-am citat articolul intr-un post de-al meu, legat de uber la Timisoara. Sper sa te ajute la trafic.
    Articolul meu e aici http://alexdozsa.blogspot.ro/2016/11/de-ce-cred-eu-ca-uber-are-probleme-in.html

  • Gigi 2 years ago Reply

    Km este 1.30 lei nu 1.39. Oricum nu contează ca tot un rahat este.

  • alexandru 2 years ago Reply

    si desi toti se plang, tot mai multi fac uber … iara din cei vechi foarte putini renunta acceptand toate aceste neajunsuri ” din placerea de a conduce ” … :))

  • Claudiu 2 years ago Reply

    Am fost colaborator Uber….sincer…un mare kkt.Clienti au impresia ca sunt zei iar noi magari inchiriati…numai spun ca iti freaca talpile pe mocheta masini de parca au boala pe masina ta….eu am dat 2 persoane jos din masina pe motiv ca imi vorbea in nas….cu ia zi bossule.Una peste alta nu se renteaza…nu ramai mai cu nimic

  • Big G 2 years ago Reply

    Sofer de taxi de 10 ani. Am crezut ca am scapat de pla si de chiria pe licenta. Am scapat. Dar am schimbat niste stapani de sclavi cu altii. Am o Dacia Duster, teoretic sun Uber Select dar real ma forteaza sa iau 70% curse de UberX. Dupa 16 ore de sofat raman cu 160 ron din care inca nu am scazut reparatii ( 10 ron/zi, amortizare 30ron/zi ( masina + asigurari )X 20-24zile + spalatoria 40-60ron/saptamana cu jetoane )

    Din pacate la fel ca altii “vand masina in rate” mancand amortizarea. Am intalnit chiar si clienti dezamagiti ca odata cu tariful scade calitatea clientilor si implicit calitatea serviciilor.

    Nu mai spun ca de 2 zile imi tot scade raitingul de la 4,92 la 4,82 si ma avertizeaza. Sub 4,70 nu ma mai incadrez la select din cate stiu. Mai am nevoie de cash momentan, dar abea astept ziua cand o sa incetez colaborarea ca sa fac un filmuletz pe youtube sa le spun exact unde gresesc, ce legi respecta in Anglia dar nu la Bucuresti si unde exact sa ii caute ANAF-ul.

    P.S. ca pe militienii de la tehnic care incaseaza ink spaga sub forma de “Cartonase” valorice cu care achita cursele tot nemul lor – frumoasa moda asta in romania in care firmele de Taxi bat moneda, sub forma de “plan” de la diversi soferi…licente de la fostul Grand..etc.
    In trecut au luat telefoane cadou de la Pelicanul GSM…acum cartonase pe care scrie proticol. Dar nu doar pelicanul sa ne intelegem. Toate firmele platesc tribut ca sa ramana patroni de sclavi in aceasta minunata profesie loberala.

    Ivan Gabriel 6 months ago Reply

    Eu mă ocup de pescuit si aici jale mare cu ciorditul si aia mari si aia mici.Au mai rămas pestii foarte mari care cu greu scapă de curentul electric.Ca la Caritas😁😎

  • Paul Nitu 2 years ago Reply

    Am facut si eu Uber.Dezamagit e putin spus.Si am masina cu gaz din constructie.Extrem de râu se poarta cu soferii.Iar clientii sunt stăpâni la propriu in viziunea sefilor.Rau gandesc.
    Articolul-minunat-este exact ceea ce am trăit si eu in experimentul Uber.

    Marius 2 years ago Reply

    Poti detalia ce inseamna “extrem de rau se poarta cu soferii”???

  • Ionuț 2 years ago Reply

    Foarte bine scris articolul. M-am înscris și eu să văd situația din perspectiva șoferului. Am lucrat o săptămână și la final am făcut calculele: Uber e un hobby, cel mult, nu o activitate productivă, pentru că nu rămâi cu nimic după ce scazi cheltuielile, plata comisionului și a a taxelor.

  • Radu 2 years ago Reply

    Un articol foarte bine documentat-lectie de jurnalism! Eu m-am inscris la Uber in martie/aprilie 2016 iar uber mi-a cerut comision de 25%. In august 2016 s-a lansat in Bucuresti un concurent pentru Uber. Se numeste Taxify. Mai bun pentru soferi pentru ca cer comision de 10%. Mai bun pentru clienti pentru ca nu exista surge/tarif dinamic.

  • Marian 2 years ago Reply

    mai exista o pagine unde sute de soferii spun acelasi lucru deci e adevarat. Uber sclavageste soferii

    uber-romania-cauta-sclavi.blogspot.ro

Leave a Reply