Cum facem cu taximetristii de Ilfov?

În următorul articol voi vorbi strict despre București. Nu știu voi, dar eu am pățit de nenumărate ori experiențe nasoale cu fel și fel de taximetriști. Pentru că mai nou este meseria celor abia ieșiți de prin pușcării.

Merg ceva mai rar acum de când mi-am luat bicicletă ,dar înainte, la 1-2 zile mergeam cu taxiul. Am văzut fel și fel de ciudați.

Cea mai recentă e de vineri dimineață. Ieșeam dintr-un club din centru și m-am urcat aleatoriu într-o mașină. Eram împreună cu un prieten și două fete. După ce i-am spus unde vreau să ajung îmi spune că el nu merge în direcția aia. Ce plm m-am urcat în autobuz? Și nu era vorba de valoarea cursei, că face cam 15 lei până la mine, în general las 20. Nu mai sunt bani 20 de lei în București? Cu greu m-am abținut să nu-i scap o stângă. Ne-am dat jos și ne-am urcat într-o altă mașină cu care am și ajuns acasă.

Problema e că în București există o firmă sau două care fac o preselecție sumară a oamenilor pe care îi angajează. Restul firmelor n-au nicio regulă sau criteriu de angajare. Poți să fii oricât de cocalar sau să fi făcut pușcărie pentru vreo crimă. Șofer de taxi e jobul care n-are niciun fel de prejudecată. Dacă ai permis de conducere și atestat, tu ești.

M-am mai urcat odată într-un taxiu cu suprataxă. Tot de Ilfov. Aș fi jurat că scrie 1.35 dar de fapt era l(de la leu) l. 3.5. Punctul dintre 3 și 5 era aproape șters. A apucat să meargă o bucată de drum după care m-am dat jos la 9 lei. Fix atât i-am dat și l-am întrebat dacă are idee câte înjurături primește într-o zi. L-am mai întrebat cu îndoială și dacă s-a îmbogățit până acum. Mi-a răspuns că e treaba lui.

taxi-200

Am observat că cei cu licențe de București sunt mai în regulă în general. Problema e la cei de Ilfov care își desfășoară activitatea în București. Ăia sunt 90% mai închiși la culoare, la caracter.

Chestia este că în spatele taximetriștilor cu care dăm noi ochii stă o întreagă ierarhie. Firma mare care e scrisă pe mașină este dispeceratul. Dispeceratul semnează un contract de colaborare cu firma care are licența de taxi și are mașina în proprietate. Apoi avem șoferul care muncește(la negru desigur) pentru firma care deține licența. Șoferii plătesc o sumă fixă în fiecare zi, pun combustibil din buzunarul lor și ce fac peste le rămâne lor. Sunt extrem de rare cazurile în care șoferul de taxi este proprietarul mașinii și lucrează independent.

Problema cu taximetriștii de Ilfov stă la baza contractelor între dispecerat și firma care deține licențele. Pentru că dispeceratul funcționează în București și firma cu licențele taxi în Ilfov. Întrebarea este, de ce colaborează ei?

În prezent poliția amendează șoferii de taxi care sunt ultimii vinovați în toată povestea asta. Ei de fapt locuiesc în București, la fel și deținătorii firmelor. Singura lor problemă este că n-au putut obține licența de taxi de la primăria capitalei și probabil cu o șpagă mică lucrurile s-au rezolvat în localitățile de pe lângă. Gen Pantelimon, Cernica. Am văzut până și mașini de Slobozia.

Dacă cineva și-ar dori să facă curățenie ar fi foarte ușor. Stingi contractele între dispeceratele din București și firmele de Ilfov și ai rezolvat problema. Se vor retrage din București forțat fiindcă nu vor mai primi comenzi prin stație. Și de acolo se scot cei mai mulți bani.

La un moment dat se auzea că madame Udrea ar fi în spatele unei firme mari de taxi din Ilfov care își desfășoară activitatea în București. Deci despre ce vorbeam?

Sfat practic: în general la comenzile date prin aplicații mobile NU vin cocalari.

You might also like

No Comments

Leave a Reply