Tesla: 4 motive pentru care nu mi-aș cumpăra una în România

tesla romania

Nu că nu e genială mașina, că e. Dar pe cât de genială e, pe atât e de useless în România. Văd din ce în ce mai multe postări, oamenii sunt entuziasmați de tehnologia Tesla, e normal, e ceva nou, curat, ăsta e viitorul. Dar nu prezentul. 

Și vă frustrați când zic că Tesla e o mașină complet inutilă în România, o investiție aiurea, chiar și noua versiune de $35k. Poate merge să ai una ca a doua mașină, dar dacă șofezi mult nu e ce trebuie. Hai să vedem:

  1. Nu ai niciun fel de infrastructură pentru Tesla. Nu există puncte de supercharge și nici planuri. Și chiar dacă ar exista două, ar fi mult prea puțin. Ai nevoie de câte unul în fiecare oraș mare ca sa poți spune că ai acoperire. Altfel timpul de încărcare este este 10 ore si 12 minute de la o descărcare completă. However, hai să zicem că în cele mai multe cazuri nu ai nevoie să parcurgi astfel de distanțe, dar ce faci atunci când trebuie?
  2. Nu există puncte de încărcare publice la stradă sau în parcări. Să zicem că azi mergi la lucru, mai mergi la supermarket, mai faci ceva drumuri. Îl vizitezi pe Gheorghe la Cluj, și Gheorghe stă la bloc, unde o încarci? În occident ai puncte de încărcare pt mașini electrice în toate parcările mari. La noi ai cel mult melteni care parchează la handicapați sau pe două locuri.
  3. Nu există niciun service autorizat Tesla în România. Cred că nici măcar un service general pentru mașini electrice n-avem, care oricum e inutil, că presupun că e ca la orice, ai umblat în ea ai pierdut garanția. Bun, se strică ceva, ai o problemă, o duci în Germania? Cam mult disconfort, numa zic.
  4. Nu există niciun serviciu de asistență rutieră care să acopere probleme de genul „out of power”. Dacă rămâi fără curent la Pașcani, o să te distrezi foarte tare.

You might also like

Comments (3)

  • Cristi 12 months ago Reply

    Hai sa le luam punct cu punct.
    1 Planuri pentru superchargere exista de la Tesla si o sa ajunga si in Romania – pana atunci se pot folosi chargerele de la Kaufland si Cora parca – http://www.capital.ro/kaufland-lanseaza-prima-retea-publica-de-statii-de-incarcare-rapida-pentru-masini-electrice.html (intre timp au fost adaugate mai multe decat in articolul resp.)
    O sa dureze un picut mai mult o incarcare full decat la un Supercharger Tesla ce incarca in mod normal cu 120kWh (pt Model S de ex, Model 3 are rata mai mica) fata de 20-22kWh la Kauf. Asta insa daca e incarcare de la 0% – in mod normal incarci cand mai ai 1/4 -1/3 baterie asa ca timpul relativ “simtit” e mai mic (cel per excursie fiind acelasi)

    2 Puncte de incarcare in oras nu o sa ai nevoie pentru ca marele avantaj al unei masini electrice este incarcarea acasa peste noapte la orice priza 110/220W ca si cu telefoanele/laptopurile etc.
    O Tesla Model S/X/3 in varianta de baza are cel putin 200 mile autonomie = 300+km ceea ce ma cam indoiesc ca ii faci intr-o zi sau chiar si o sapt in oras mergand la munca si cumparaturi – deci overall ajungi sa ai nevoie cam de singura incarcare (full) peste noapte (poate 2 nopti) acasa. Cat despre statul la bloc intradevar e putin mai problematic scoaterea unui cablu de curent pe geam dar si in cazul asta se poate rezolva cu ingeniozitatea romaneasca 🙂

    3 & 4 Aici indeed e mai problematic momentan in Ro cu service-ul insa cel mai apropiat service Tesla e la Viena nu Germania si planuri sunt destul de avansate pentru piata din Ungaria (showroom-uri, service-uri & superchargere) so in scurt timp – cel putin pentru cei din partea de vest a Romaniei chiar si acest aspect s-ar putea sa nu mai reprezinte o problema chiar atat de mare.

  • Mihai Daniel 3 years ago Reply

    Cred ca ar fi mai mult de 4 motive, dar consider ca ai perfecta dreptate, sunt cam multe inconveniente. Insa daca stai la casa si nu faci mai mult de 100 km pe zi, cred ca poti risca, pana in ziua in care pica ceva si vei fi obligat sa faci o excursie fortata in Germania.

    Teodor Marin 3 years ago Reply

    Da, pentru un utilizator auto pasiv e super ok. In occident o poti folosi altfel.

Leave a Reply