Gândurile de după Webstock

Anul acesta am reușit în sfârșit! să fiu prezent la Webstock. Mi-am dorit de acum doi ani să vin dar cumva s-a nimerit ca de fiecare dată să nu fiu în țară. Faith sucks, but only twice.

În prima parte a zilei am stat conștiincios la speech-uri. Am băgat regulamentar un pișcot, o alună. un Staropramen. În a doua parte a zilei am participat la sesiunea de Blogging & Online Content, pentru că mă interesa cel mai mult.

În decursul zilei am văzut și auzit foarte mulți oameni faini, am văzut și vedetisme și ochi dați peste cap. Anne-Marie a avut un tricou foarte tare. Mai apoi am avut plăcerea să cunosc ceva oameni faini la bericioaică. Am stat de bârfe cu Andrei DiaconuEftimie, Piticu, Victor Rizescu, Manafu, Mariciu și alții. Anyway, am ajuns acasă pe la 4 a.m.

Câteva gânduri/amintiri luate în ordine cronologică:

Cristian Manafu – Face deschiderea evenimentului cu mare entuziasm. Vorbește despre amintirile adunate în cele 7 ediții de Webstock. Povestește cum a început totul și cum au evoluat lucrurile. Manafu a realizat un eveniment awesome care reușește să adune an de an cei mai importanți oameni din online-ul românesc.

Andrea Rossini – CCO-ul Vodafone România vorbește despre viziunea Vodafone asupra internetului, despre piața telefoanelor mobile și se mândrește cu Supernet, tehnologie care le aduce clienților un internet stabil și viteze foarte mari de download.

Răzvan Exharu – Mi s-a părut foarte mișto ce face cu Taste of Romania și nici tarhonul n-a fost rău.

Emi Gal – CEO-ul Brainient, mai citisem chestii despre el și știam ce face compania lui. Ieri am aflat că are o poveste de succes, motivațională ce merită șeruită. Emi este o dovadă că dacă începi o chestie și te ții de ea, dacă îți place, inevitabil va ajunge să meargă.

Sergiu Biris – Ne-a prezentat 7 lecții pe care le-a învățat în ascensiunea sa.

Florin Dobre – Este un tip foarte excentric. Are prezentări prin mai multe orașe înclinate spre modă. Florin ne-a rugat să scriem ceva și de el. De bine dacă se poate

Mai târziu în sala de Blogging & Online Content

Treburile s-au împarțit în două secțiuni. În prima parte s-a vorbit despre conținut viral, mi s-au confirmat mai multe lucruri legate de subiect. În a doua parte, „New trends in blogging”, iarăși mi s-au confirmat niște lucruri, dar am aflat și destule chestii noi, interesante. Am auzit și câteva inepții. Am stat în rândul al treilea, cu cracii sub scaunul lui Cetin și în vecinătatea lui Andrei Crivăț.

Ovidiu Eftimie – Funny as hell, nici nu mă așteptam să fie altfel. A vorbit puțin despre ce fac ei la TNR, despre planurile de viitor, despre agricultură și despre Sergiu. Dacă tot sunt la rândul ăsta, zic că susțin ideea lor de a intra pe online-ul de afară, în limba engleză. Sunt o gașcă de oameni talentați și ar putea cu ușurință să-și lărgească perspectivele. Language barrierul este o problemă temporară, începuturile în cele mai multe cazuri nu sunt cele mai reușite. If you ask me, go for it!

Andrei Ciobanu – Habar nu am cine e. Nici el nici Sergiu. A fost prima oară când am auzit numele astea. A stat doar cât a vorbit, apoi a întins-o. A vorbit despre cum a făcut și a răspuns la întrebări despre clipul care s-a dus viral. A au ajuns la 2.2 milioane de vizuri pe YouTube, ajutat fiind de vedetele care l-au share-uit în social media.

Mihai Taranu(Zmenta) – Un tip super de gașcă, marketingul viral care rulează din ’97 și nu deranjează pe nimeni. A mai vorbit despre munca lui și targetul său. Inițial era urmărit de oameni sub 18 ani iar ulterior aceștia au crescut cu el. A mai vorbit despre cum și-a schimbat conținutul, despre traseismul producătorilor de content și a dat un exemplu din punctul meu de vedere irelevant. Este vorba despre următorul clip care de fapt fusese fabricat(împrăștiat) la Super Bowl și s-a dus viral. Adică s-a folosit de awareness-ul evenimentului pentru a deveni popular.

Vlad Petreanu – A fost prima dată când l-am văzut la un public speaking. E un tip modest și are o carismă fantastică, anii de media din spate își spun cuvântul. A glumit, a vorbit despre bloguri în viziunea sa, iar la sfârșit a răspuns la întrebări pentru că așa a zis Manafu.

Vali Petcu – A venit cu o diagramă utilă împrumutată de la ZF, despre investițiile companiilor în media, clasate pe nișe(foto mai jos). A clasificat blogării, blogosfera, și a vorbit despre cum ar trebui să arate un blog în 2014. A punctat că SEO e mort, a sfătuit bloggerii să își perfecționeze scrisul, să se orienteze spre copywriting.

investiții media

Click pentru a mări

Alexandru Negrea – Și-a promovat puțin temele wordpress. Ne-a povestit despre Facebook, despre butoanele de share și like, despre sizeul imaginilor și despre rețelele de socializare care cam o scârțâie în România. Am rămas nelămurit cu câteva lucruri. În primul rând, ar trebui ca bloggerii să se mai obosească să promoveze alte rețele de socializare decât Facebook? Cum se vor ridica aceste rețele sociale vreodată în România dacă nimeni nu le aduce în discuție? Alex a mai vorbit și despre ce contează în social media: reach-ul. Personal mi se pare irelevant. Conversia ar trebui să devină un standard, nu un ideal.

Seara am socializat la bere în The Pub. Bere bună, discuții savuroase.

Cam așa am văzut eu Webstockul de anul acesta. Mă bucur foarte mult că am fost invitat și că am cunoscut oameni minunați 🙂

Mai jos atașez o galerie cu poze de la eveniment. Unele sunt trase de mine, altele sunt adunate de pe Facebook.

Țărane. mi-am schimbat imaginea de profil la Facebook cu una în care ești și tu. Să-mi dai banii pe reclamă.

You might also like

No Comments

Leave a Reply